Boost het verhaal voor je klanten
Hoe val je op tussen de 7000 reclames waarmee een mens dagelijks wordt geconfronteerd?
In 5 stappen opvallen door een duidelijk verhaal
Met het derde verhaal van de StoryBoost Tornado creëren we een helder verhaal dat het verlangen en de urgentie opwekt om klant bij jullie te worden. Hiervoor hebben we het SPEAK-model ontwikkeld.
3
Het verhaal voor jullie klanten
- Storytelling: Breng je product tot leven!
- Probleem: Vertel welk probleem jullie kunnen oplossen. Het gaat hier dus niet over jou maar over het probleem van jou ideale klant
- Ervaring/autoriteit: Niets is zo relevant als jullie betrouwbaarheid en bekwaamheid. Laat zien met wie je gewerkt hebt, prijzen die je gewonnen hebt en alles wat relevant is om enige vorm van verbinding te creëren.
- Aanpak/oplossing: Hier vertel je pas wat jullie doen en hoe jullie dat doen. Doe dit zo simpel en beeldend mogelijk, zodat je klant het direct kan begrijpen.
- Klantresultaat: Snelle verkoop werkt alleen tijdelijk. Zoek daarom altijd naar de win-win. Maak het de klant zo makkelijk mogelijk door te laten zien hoe ze klant bij jou kunnen worden.
Wat gaan we doen?
Jullie hebben een verhaal te vertellen! Toch krijg ik vaak een vaag antwoord als ik de vraag stel: “Wat doen jullie eigenlijk?” Je wilt je wel uitspreken maar het is ingewikkeld om te vertellen. Of je verzandt ineens in een monoloog waar de hele geschiedenis van het bedrijf wordt verteld waar niemand op zit te wachten… Maar wat vertel je dan wel?
Hoe vertel je op een eenvoudige manier je bedrijfsverhaal, zodat potentiële klanten niet alleen aangesproken worden, maar ook overgaan tot aankoop?
Met onze unieke SPEAK methode brengen jullie je eigen bedrijfsverhaal tot leven in slechts één dag(deel). Nooit meer onduidelijkheid, maar een helder verhaal voor elk teamlid dat overal verteld kan worden. Dit leidt niet alleen tot meer omzet, maar creëert ook interne rust.
Recensies
Dit model heeft ons enorm geholpen in het vertellen van onze boodschap.
YFC
Door SPEAK samen met Coen in te vullen kwam ons technische bedrijf ineens tot leven.
EPC